Jeg er i Florida!

Hei dere!

Nå har jeg kommet meg trygt frem til Florida og reisen startet allerede 4:00am. Da gikk bussen fra hotellet til flyplassen. Jeg satt mobilen på ringing 2:30am siden jeg ikke hadde pakket alt jeg skulle. Jeg sto opp fikset meg, pakket kofferten og prøvde og få så mye som mulig opp i håndbagasjen siden jeg ikke ville betale så mye i overvekt :p Jeg fikk melding av Nate rundt 3:15am hvor hun spurte om jeg hadde stått opp! Hun og Frong hadde stått opp tidlig for å si hade til meg :D Det hadde jeg overhode ikke forventet! De var så utrolig snille og hjalp meg ned med bagasjen min, hentet "breakfast to go" til meg og sto sammen med meg og ventet på bussen.

Nate til venstre og Frong til høyre :-)

Når vi kom til flyplassen rundt 5:00am ble vi delt inn i grupper fordi vi skulle da fra forskjellige terminaler. Jeg dro fra terminal A og siden flyet mitt gikk 6:00am måtte jeg sjekke inn først. Og det gikk bra det, helt til jeg skulle betale for overvekt. Jeg hadde 7,5 pounds over det jeg fikk lov til og måtte betale $100. Det hadde tydeligvis ikke noe å si hvor mye eller lite overvekt jeg hadde for når jeg og en av lederne fra AYA gjorde kofferten min et par pounds lettere var det fortsatt $100 jeg måtte betale. Men det var ikke de $100 som var problemet, det var noe med kassa og at den ikke ville ta i mot penger for min baggasje, noe som ikke hadde gjort meg noe i det hele tatt :p hahaha! Men så går hun som hjelper meg og spør sjefen sin om hva hun skal gjøre, for hun får det ikke til. Og da sier sjefen: Nei, selvfølgelig får du det ikke til. Baggasjen hennes er internasjonal, det vil si at hun ikke trenger å betale, du må bare feste en lapp på kofferten hennes som sier at denne er tung.
Tror dere jeg ble glad eller? :D Da sparte jeg de $100 :D :D

Vi brukte ganske lang tid på min innsjekking og i tillegg så måtte jeg vente på ei annen jente sin innsjekking klokka var 5:20am. Lederen til AYA begynte å bli litt stresset henne også så hun sa til meg at hvis bagasjen til denne jenta ikke er ferdig eller i orden i løpet av fem minutter så måtte jeg gå til security alene. Det var egentlig meningen at lederne skulle følge oss dit. Men heldigvis var bagasjen hennes i orden i løpet av et par minutter og da småløp vi til security. Jeg går igjennom og når jeg har fått alt ned i veska igjen og er på vei til gaten er det åtte minutter til boarding! Herregud, så stresset jeg var. Jeg visste ikke engang hvor gaten var :p

Men jeg fant den med engang og siden jeg ikke hadde 1.klasse og sånne dyre plasser måtte jeg vente med å gå på flyet. Såååå jeg rakk det!

På flyplassen i Miami måtte jeg vente i tre timer. Flyet videre til Tampa gikk ikke før 12:15pm. Så jeg gikk og kjøpte meg frokost, siden jeg ikke likte det som var i boksen jeg fikk på hotellet :p Spiste og fant etterhvert ut at jeg kunne være gratis på nettet i 30 minutter :D woohoo!
Gaten flyet mitt gikk fra ble endret rett før boarding, så jeg gikk til riktig gate og gikk ombord i flyet. Flyet var da allerede en halvtime forsinket. Flyet begynner etterhvert å kjøre bortover, men stopper rett før den lange strekningen der flyet pleier å lette. Der blir vi stående i over én time! Vi drar fra Miami rundt 1:30pm og jeg skulle egentlig vært i Tampa 1:18pm. Jeg sender melding til Stacy og sier at flyet er forsinket, men at jeg sitter på flyet og har det bra. Rundt 2:15pm er jeg i Tampa og der sto Todd, Stacy og Makayla og ventet på meg med plakat, blomster og en delfin!

Vi dro rett på et senter for å spise en tidlig middag på Red Robin og jeg, av alle personer og for første gang i USA, bestilte en hamburger. Og etter vi var ferdig med å spise gikk vi litt rundt på senteret og kikket i butikkene. Det var et super stort senter og det var mange butikker der! Hadde ikke jeg vært med min amerikanske familie hadde jeg nok rotet meg bort :p På vei hjem igjen måtte vi stoppe og levere fra oss Makayla, henne skal være hos pappaen sin denne helgen. Men kommer tilbake til oss på mandag igjen :-)

Jeg klarte selvfølgelig å blunke når Stacy tok bilde, men dette er tatt rett før vi dro fra senteret :-)

Her er bilder av huset jeg skal i i de neste 10 månedene :D Det er så fint! Det er til og med basseng i hagen! Jeg gleder meg til å bruke det!
Det er forresten veldig varmt her, selvom det er overskyet er det som å gå inn i en badstue når jeg går ut døra!

Jeg var så heldig å fikk enda en gave! Jeg fikk amerikansk sjokolade, såpe og body lotion fra favoritt butikken til Stacy :-)